dimarts, 28 d’octubre de 2008

Assemblea General -Correus

El passat dia 25 d'Octubre, a les 10 de la nit, es va celebrar una reunió urgent convocada per l'Associació de Veïns i oberta a tot el poble. L'assemblea es va convocar per coreu electrònic, cartells i telèfons amb només dos dies d'antelació, fet que va fer que hi hagés gent que no se'n assabentés o que no hi pogués assistir.
La reunió va començar amb la intervenció de la Rosa, l'actual cartera de Balenyà, que va explicar com avien anat les coses. Va dir que ella no havia dit res fins que va ser segur, que va ser el dia que li van donar el cartell perquè el pengés a la porta de l'oficina. També va dir que l'ajuntament ja coneixia el tema des de feia temps i s'hi havia posat en contra i s'estava movent per solucionar el problema, no concretant les accions que havia emprès. També va recordar que Balenyà havia sigut el punt de recollida i distribució del correu de cinc pobles ja que el portaven en tren.
Va dir que el tema de deixar de prestar el servei no era degut a la seva propera jubilació, sinó a una reestructuració interna de “Correos”.
Seguidament e Jordi Sufuentes, membre de la junta de l'associació per informar de la conversa telefònica que havia mantingut amb la Sra. Roser Lerena, directora provincial de Barcelona, que indicà que el tancament era degut a una reestructuració, que a partir d'ara tot el correu de la zona es centralitzava a Tona, on els carters començaven la seva jornada laboral, anant a recollir el correu i portant-lo a les oficines de distribució, que només podien ser una per municipi. Per part de Correos, entenien que amb aquest canvi i l'augment de les hores d'obertura de l'oficina de Seva, que s'havia triat perquè tenia millora condicions des del punt de vista laboral, es donava un més bons servei al municipi. També va manifestar que Correos no era un servei public sinó una empresa privada i que mantenir l'oficina de Sant Miquel de Balenyà no era rendible.
Després en David Vilella, membre de la junta que es va posar en contacte amb l'ajuntament, va explicar el que havia parlat amb la regidora Mertxell Tió, que l'informà que l'ajuntament ja feia temps que ho sabia i que no havien aconseguit fer-los canvia re parer, tot hi així manifestà que estaven a l'espera d'un possible aplaçament i que el dilluns dia 27 havien de tenir alguna resposta i que quant la tinguessin, ja ho comunicarien. (Avui és dimarts 28 i no han comunicat res). També van comunicar que estaven oberts a col·laboracions sempre que els informéssim de les accions que anàvem a fer.
Els participants a l'assemblea, van manifestar la seva perplexitat davant l'excusa de la no rendibilitat de l'oficina del nostre poble. “No entenem que un servei que es presta en oficines de propietat municipal, per les que no paguen res, puguin tractar-lo de deficitari. Encara ho entenem menys quant s'amplia el servei en una de les oficines del municipi i que el total d'hores de treball dedicades al servei augmenta en cinc hores i mitja diàries. Com és que no en poden dedicar una al dia al nostre poble?”
El senyor Eduard Botey, cap del grup municipal Independents de Seva, va manifestar que per part de l'alcaldia no se'ls havia comunicat res del tema.
A l'assemblea, es decidí continuar amb la recollida de signatures, que portaven un molt bon ritme, en dos dies ja se'n avien recollit unes 500.
També es decidí de enviar queixes a “Correos”, enviar una queixa al sindic de Greuges, Enviar comunicats al diferents grups del parlament de Catalunya i contactar amb la conselleria de comunicacions.
És delegà en la junta de l'associació la decisió de quines accions publiques es podien fer, com ara manifestacions o concentracions.
Queda clar que els pobles petits poden perdre-hi molt si les institucions no fan unes lleis clares que obliguin a les empreses privades que han de donar servei public a donar-lo de forma universal.

Jaume Mauri